Veelgestelde vragen
Lidmaatschap
Hier kan je antwoorden vinden op enkele veelgestelde vragen met betrekking tot je lidmaatschap. Klik op de vraag waarover je meer informatie wil krijgen.
Waar kan ik terecht met vragen over mijn lidmaatschap?
Je kan alle vragen over je lidmaatschap sturen naar membership@belug.be.
We doen ons best om je zo snel mogelijk verder te helpen. Mits enkele uitzonderingen heb je binnen de 2 werkdagen antwoord (meestal veel sneller).
Hoe lang loopt het BeLUG lidmaatschap?
Bij BeLUG werken we met een kantelpunt: Brick Mania Antwerpen (ons grootste jaarlijkse evenement – dat meestal plaatsvindt tijdens het laatste weekend van november):
- Wie vóór het weekend van Brick Mania Antwerpen lid wordt, is lid tot het einde van dat jaar (31 december).
- Wie tijdens of na het weekend van Brick Mania Antwerpen lid wordt, blijft lid tot 31 december van het jaar erop.
Om even toe te lichten met een enkele voorbeelden:
- Iemand die op 01/01/2020 lid wordt, blijft dat tot en met 31/12/2020.
- Iemand die op 15/04/2020 lid wordt, blijft dat tot en met 31/12/2020.
- Iemand die op 30/09/2020 lid wordt, blijft dat tot en met 31/12/2020.
- Iemand die op 01/12/2020 lid wordt, blijft dat tot en met 31/12/2021.
Hoe kan ik lid worden van BeLUG?
Lid worden van BeLUG kan heel eenvoudig:
- Klik in de zijbalk op de gele knop WORD LID.
- Kies hoe je wil betalen:
- met Bancontact of iDEAL
Indien je betaalt met Bancontact of iDEAL, wordt je lidmaatschap onmiddellijk geactiveerd. - met een overschrijving
Indien je kiest voor een overschrijving, dan wordt je lidmaatschap manueel door ons geactiveerd van zodra we de betaling op onze rekening hebben ontvangen.
- met Bancontact of iDEAL
- Na activatie van je lidmaatschap, krijg je van ons een bevestigingsmail.
Indien je nog niet eerder lid was, dan zal onze Member Administration je persoonlijke lidnummer toekennen binnen enkele dagen na activatie van je eerste lidmaatschap.
Hoe verleng ik mijn BeLUG lidmaatschap?
Opgelet: indien je vroeger lid was, maar je lidmaatschap niet hebt verlengd voor 1 januari, dan werd je lidmaatschap ondertussen gedeactiveerd en moet je dus opnieuw lid worden. In dat geval lees je best de uitleg bij de vraag Hoe kan ik lid worden van BeLUG?
Je kan op elk moment je lidmaatschap verlengen per jaar.
- Meld je aan op de BeLUG website
- Klik in de gele balk bovenaan op My BeLUG.
- Klik op de knop Verlengen om je lidmaatschap te verlengen.
- Volg de verdere aanwijzingen.
Je kan kiezen om elektronisch te betalen (Bancontact of iDEAL) of via overschrijving.
Indien je elektronisch betaalt, wordt je lidmaatschap onmiddellijk verlengd. Indien je kiest voor overschrijving, dan wordt je lidmaatschap manueel door ons verlengd na ontvangst van de betaling op onze rekening.
Hoe vraag ik de status van mijn BeLUG lidmaatschap op?
Je kan op elk moment de status van je lidmaatschap opvragen vanuit Mijn BeLUG.
- Meld je aan op de BeLUG website
- Klik in de zijbalk op Mijn BeLUG
- Onderaan zie je de status van je lidmaatschap.
- Klik op de knop Details om meer details te zien over de huidige einddatum van je lidmaatschap.
Hoe zet ik mijn BeLUG lidmaatschap stop?
Hopelijk heb je dit nooit nodig, we zouden het jammer vinden om je te zien gaan.
Wil je niet langer lid blijven van BeLUG, dan is het enige wat je hoeft te doen op het einde van het jaar de hernieuwing van je lidmaatschap niet betalen. Ondertussen kan je de rest van het jaar blijven genieten van alle voordelen.
Indien je dat wil, dan kan je later opnieuw aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord en kan je een nieuw lidmaatschap afsluiten.